Öğrenci Günlüğü, 1 Gün Boyunca Ne Yapıyorum

Öğrenci Günlüğü, Ben Bir Gün Boyunca Ne Yapıyorum

Fenerbahçe Üniversitesi Yeni Medya Bölümü birinci sınıf öğrenciyim. İlk defa bir blog yazısı yazıyorum ve aşırı heyecanlıyım.

İlk önce kısaca kendimden bahsetmek istiyorum. Bir abim ve benden yaşça küçük erkek kardeşim var.
Bildiğiniz gibi, tüm dünyayı etkisi altına alan Covid-19 virüsü, herkesi olduğu gibi bizleri de evlerimize hapsetti. Okulların bahar dönemini uzaktan eğitim yapma kararının alınmasından sonra, İstanbul’dan ayrılarak ailemin yanına geldim.

Bu ilk blog yazımda bir günümün nasıl geçtiğini, neler yaptığımı anlatmaya çalışacağım. 



Okulu özlemek
  Okulumu özledim diyebilirim. Evde olmak keyif verse de, benim için okulun heyecanı ve temposu ayrıydı. Okul sıralarında çekilen bu fotoğraf da hocayla birlikte arkadaşlarımı beklerken çekildi. 

Uyku rutininin bozulması

Geceleri çok uyumaya başladım. Bu nedenle de sabah erken kalkamıyorum. Erken kalkamadığım için, elbette geç yatıyorum. Bir kısır döngü. Günün yaklaşık 10 saatini uyuyarak geçiyorum. Uyku dengem bozulduğu için, gün benim için hiç iyi geçmiyor. Yatağımı sadece uyumak için kullanmıyorum; film ya da dizi izlerken de yataktan çıkmıyorum. 




 Temizlik, temizlik 

Hep uyumuyorum. Uyanık ve ayakta olduğum zamanlar da oluyor. Sabah ailem ile birlikte kahvaltı yapıyorum. Egzersiz olsun diye annemle birlikte ev temizliğini yapıyoruz. Annem tam bir temizlik takıntılısı. J Ona göre her gün temizlik yapılması gerekir.  Annem ev hanımı ve dışarıda çalışmıyor. Bazen babamın dükkanına yardıma gidiyor. Babam kahvaltısı biter bitmez, sahibi olduğu ve çalıştırdığı fotoğraf stüdyosuna gider. 



 Müzik ruhun gıdası

 Evde olduğumuz bu zamanlar, yeni bir şeyler öğrenmek için aslında iyi bir fırsat. Bu nedenle gitar öğrenmeye karar verdim. Ev işlerini bitirdikten sonra, gitarı elime alıyorum. Gayet eğlenceli bir uğraş; buradan herkese tavsiye ediyorum. Yaklaşık günde 1,5 – 2 saat gitarla vakit geçiyorum. Henüz parça çalamıyorum ama çalmaya başladığımda mutlaka burada paylaşacağım; bu nedenle beni takipte kalın :)

 Ailece beraber olmak 

Gitarla uğraştıktan sonra, beni sürekli itip kakan kardeşimle ilgilenmeye başlarım. Kardeşimin adı İbrahim. Eylül ayında 8.sınıfa geçecek. Onun derslerine yardım ediyorum. Artık İyi bir lise kazanması şart oldu. Çok zeki bir çocuk ve hayal gücü de çok geniş. Ben onun mimar olmasının ona daha uygun olduğunu düşünüyorum. Ancak karar kendisinin. Kimseyi zorlayacak halimiz yok ya canım;)

 

Kardeşimle ders çalıştıktan sonra, tüm aile akşam eve geldiğinde beraber yemek yeriz. Bu virüs her ne kadar herkes için kötü olsa da benim için iyi gibi. Sebebi ise artık babam akşamları eve erken geliyor olması ve ailecek birlikte yemek yiyor olabilmemiz. Yemekten sonra ise beraberce film izleriz. 


Fotoğrafta gördüklerinizin hepsi DVD. Bunlar babamın özel bir ilgisi ve koleksiyon yapıyor. İstediğimiz filmi, DVD oynatıcısına takıp izliyoruz. İstanbul’dan eve geldiğimden beri her akşam istisnasız yaptığımız bir aktivite bu. (Filmleri saymaya kalkmayayım… o kadar çok ki!)

Kitap, vazgeçilmezlerimdendir

Film izleme faslı da bittikten sonra, evdeki en sevdiğim yere; yani odama geçiyorum. Yatağıma uzanarak, kitap okuyorum. Kitap okumayı çok seviyorum. Bu hobim vazgeçilmezlerimden oldu. İnsanın hem genel kültürünü geliştiriyor ve bakış acısı kazandırıyor; hem de zihni açıyor. Kesinlikle boş durmayalım ve bol bol kitap okuyalım derim. Arzu ederseniz size de tavsiye verebilirim. :)




Fotoğrafta, kitaplığımdan bir kareyi görüyorsunuz. Orada bir de resim var… Lise arkadaşlarımla çekildiğimiz bir fotoğraf. Manevi değeri çok yüksek benim için .

Bence karantina günlerini fırsata dönüştürmek ve eğlenceli hale getirmek için yeni bir hobi edinebilir; mesela kitap okuyabiliriz. 

Yorumlar

  1. Çok güzel bir başlangıç. :) Devamını bekleyenlerdenim <3

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

SOSYAL İKİLEM BELGESELİ VE ELEŞTİRİLERİM

KORONA VS BEN !