Uzun Zamandır Yoktum, bi selam verin :d

 

Yeniden Ben!

Selam arkadaşlar, uzun zamandır yoktum. Ama artık daha çok okuma fırsatı vereceğim sizlere :)

Şimdiden iyi okumalar diliyorum hepinize. Seviliyorsunuz...


Müzik ve Ben

Bu blog yazımda size en çok dinlediğim, yeni keşfettiğim müzikleri ve müzikle ilgili tavsiyelerimi ileteceğim. Aslında her türü dinlerim ama rock türü bana biraz daha yakın geldiği için bu tür müzikleri paylaştım sizlerle. Sizin de bana önermek istediğiniz müzikler, şarkılar varsa yorumlara yazabilir, ya da özelden mesaj atabilirsiniz.


1- İlk olarak daha geçen hafta keşfettiğim bir şarkıdan bahsetmek istiyorum. Şarkını  adı 'Seni Dert Etmeler'. İsmi Madrigal olan bir grup söylüyor. Şarkının sözleri Anıl Erdem Cevizci'ye ait olan şarkı, bana çok dokundu açıkçası. Şarkı bazı yerlerde hayattan koparıyor beni, hayal etmenin güzelliğini hissediyorum bu melodide, beklediğim kişinin bir gün beni bulacağına inandırıyor şarkı. Nakaratı ise şöyle başlıyor; Başka bir evrende, en güzel halinle, sen hayata karış, ben daha da biteceğim. Dinlemeye doyamıyorum bazen, sıkılmaktan korkuyorum şarkıdan ama sokakta yürürken, ödev yaparken hep dinleyesim geliyor. Sizler için linkini bırakıyorum dostlar..;)

 


Şimdi derslerimi online olarak görüyorum, online derslerde bile şarkıyı açıp dinleyesim geliyor. Şşş aramızda kalsın ama bu bilgi ;)
Uzun lafın kısası, önerdiğim şarkılar listesinde 1. sırada ;)
Şarkının kapak resmi bu olurken, şarkı çalarken gözyaşının aşağı doğru kayması; bende derin bir etki bıraktı...


2- Diğer bir önerim ise bu aralar çok dinlediklerimin arasında yer alan 'Aman Aman' Duman'nın şarkısı. Lise sona giderken serviste ve radyoda  denk geldiğim bir şarkı. Hatta arkadaşım da bu şarkı senin için gelsin demişti. Çok da gıcık bir şeydi zaten kendisi. Şarkı ise o zamanda hatıra kaldı... Bugün de bir kez daha dinledikten sonra harika bir parça olduğunu gördüm, boşvermişliğin, kabullenişliğin ve farkındalığın şarkısı budur.



Görmüş olduğunuz resmi ben çok beğendim, sade ama varoluşsal.

Şarkının sözleri her Duman şarkısında olduğu gibi sizi bir yerlere götürse de, bu şarkının sözleri çok çarpıcı ve özel. 'Sıraya dizdin bizi zaman'  cümlesi, şarkının en iyi yerlerinden. Bilmiyorsanız eğer; kesinlikle dinlemelisiniz. İyi dinlemeler :) 


3- Şimdi sizi 2001 yılına götüreceğim. 19 sene önce çıkmış olan Nev'in 'Her Şeye Rağmen' albümünün 5. ve albümle aynı ismi taşıyan Her Şeye Rağmen şarkısı. Bu şarkı sanırım engellilerin hayattan kopmaması için yazılmış, bir yazıda okumuştum. Şarkıyı dinlerken; özellikle nakaratta coşasım geliyor ve mutlu hissediyorum dinlerken. Eski bir şarkı olması benim için artı bi özellikti, dinlemenizi öneririm :)


Bu şarkıya sonradan keşfedilmiş Nev harikası olarak bakıyorum ben. Şarkı hayatta kalma savaşını bizzat aktarmış. Çok çok çok öneriyorum :)
Şarkının linki; https://www.youtube.com/watch?v=knWwgNST-Y8


4- Şimdi ise daha yeni keşfettiğim, gitarla da güzelce çalınabilen hoş bir şarkı. İsmi ise 'Ölmezdim'. Güncel Gürsel Artıktay'ın yazıp bestelediği bu şarkıyı; arkadaşım Melike sayesinde duymuş oldum ben de. Birkaç gündür bizde kalıyor ve çok eğleniyoruz... Müzik anlayışımız nerdeyse aynı... Şarkıya dönersek, şarkıda Mehmet Pişkin'nin videosunun kullanılmış olması dinleyen herkesi sarsmış durumda. Kopmuş bir hayatın, içinde yaşadıklarına, hasretlerine ya da özlemlerine, hayatın en dibini ve de en yükseğine koyulmuşluklarını anlatıyor. Hafif olumsuzluğua sürüklüyor sizi ve de beni. Alkol kullanıyorsanız, içerken arka fon müziği olarak seçebilirsiniz bence. Bi de sigara yakın tamamdır. Sizi hafifletir diyeceğimi sanıyorsanız, yanılıyorsunuz. Derdiniz ve yaşadığınız onca hayal kırıklığı ikiye katlanacaktır. İyi dinlemeler.

Şarkının linki; https://www.youtube.com/watch?v=ZBV0iHjWPu8


Hoşça kalın, aşkla yaşayın çok güzel olsun hayatınız.


5- Son olarak tavsiye edebileceğim şarkı ise taa 1997 yılında çıkmış. Çok fazla bilinmez, ama kimilerin ilk dans şarkısı olmuş, kimilerine ise geçmişe götüren, anlamlı ve bir o kadar da kaliteli bir müzik. Eskileri vaad ediyor bana en çok. 90'lı yıllardaki aşkları, hevesleri, hüzünleri, bekleyişleri ve üzüntüleri...Keşke bende 90'lı yıllarda genç olsaydım diyorum hep. Çok özelmiş her şey. Yaşayış tarzı olsun, kılık kıyafetler makyajlar, şarkılar... Eskide kaldı ve gelmeyecek o günler ...




Reflex' müzik grubunun en bilinen şarkısı olan 'Sen Hep Benimsin'  hem duygusal olması, hem de akıllara eski aşkları getirmesi gibi birçok özelliği var. Şarkının giriş kısmı; yani solosu ise dinlemeye değer...Bir yaz daha sensiz akıp gider, tutulur her gün gözlerim neredesin.

Bugün 5 tane şarkı paylaştım sizlerle, umarım beğenirsiniz... (Dikkat! şarkılar sizi depresyona sokabilir, modunuzu düşürmeyin sakın... :) )


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öğrenci Günlüğü, 1 Gün Boyunca Ne Yapıyorum

SOSYAL İKİLEM BELGESELİ VE ELEŞTİRİLERİM