Şarkılarla İç İçe Bir Dünya,

Şarkılarla İç İçe Bir Dünya,



Merhaba arkadaşlar yeni bir blogla beraberiz :)

Bloğa başlama saatim 01.39. Geceleri çok seviyorum ben, müzikle daha da hoş oluyor tabi.. Yanında bir de sütlü kahve içiyorsam benden iyisi yoktur o gece. Gündüzün hızını gece alıyor sakinliğiyle, ıssızlığla, yalnızlığıyla... Ben de bu derin gecede dinlediğim şarkıları sizlerle paylaşmak istedim. Umarım dinlersiniz benim için... Çok teşekkür ederim şimdiden.


1- İlk sıraya şu an dinlemekte olduğum ve sürekli tekrar tuşuna bastığım bir şarkıdan bahsedeceğim. Hayatımıza Yabancı Damat dizi ile giren bu şarkıyı; gerçekte Gökhan Kırdar söylüyor. Eski bir şarkı olmasına nazaran çok da kaliteli bir parçadır bana göre. 






Gitar kursumda ise hocam nasıl çalındığını gösterdi... Benim için de özel bir yere tutundu. İsmi ise 'Üstüme Basıp Geçme Yar'. Fakat şarkıyı Rıza Sarıtaş'tan dinlemenizi öneririm. Çok güzel yorumlamış

Şarkı; beni derin düşüncelere daldırıyor, eskiden nasıl bir hayatım var, şimdi ise nasıl. Yaşadığım olaylardan ders alıp almadığımı düşündürüyor tekrardan bana. Önüme çıkan yollarda ne göreceğim, yanlış mı doğru mu bunu belki de hiçbir zaman bilemeyeceğim. Ama zaten yürüdüğümüz yolun adı da hayat değil mi? Yolu ya yarım bırakıp savruluruz bir taraflara ya da emin adımlarla yürürüz. Bizim hayatımızda neler olacak bakalım...Ama unutmayın dersler çıkarmayı, sonra keşke demeyin... :)

Şarkının linkini bırakıyorum buraya; https://www.youtube.com/watch?v=OrrtWBrK7RQ




2- Gelgelelim diğer bir şarkımıza. Bu sefer eski bir şarkı dinlemiyorum merak etmeyin :)) Nisan 2019'da çıkmış, tam olarak kimsenin bilmediği şarkılardan biri bu da. Sözleri güzel, söyleyeni güzel. Melodisi de insanı cezbediyor. Söz&Müzik Emre Yıldırım'a ait olan  'Gelmesen de Beklerim' şarkısı benim için başka bir anlam taşır. 
Korona döneminde üniversiteler ilk tatil olduğunda evime dönmek için havaalanına giderken dinliyordum. (Ağlayarak). Biraz da sevdiğin insandan ayrılma acısından olsa gerek; bende etki bırakan şarkılardan. Şarkını bir yerinde; yansın yeryüzü, ters dönsün gökyüzü diyor. Gerçekten de şarkıdan sonra dünya genelinde kıyamet koptu. Yeryüzü de yandı; gökyüzü de ters döndü.




Birinin hayatında gitmek zordur, sevsen de her ne kadar artık olamayacağını anlarsın ya; en çok o acıtır canımızı. Kimin kaybettiğini ise her zaman zaman gösterir. Benim olayımda ise; o kaybetti. Bundan o kadar çok eminim ki size anlatamam. Çok güzel başlamıştı halbuki ama zaman geçtikçe olamayacağını anlayıp çekip gittim. Hak ettiği oydu. Gelse de gelmese de beklemiyorum. Siz de gelmeyecek olanı beklemeyin. Tamam şarkıda bekle diyor ama siz kanmayın ona boşverin  :) İyi dinlemeler...

Güzel ve anlamlı şarkımızın linki; https://www.youtube.com/watch?v=Nu3vgRfMVqo



3- Şimdi dinlediğim şarkı; sevip de kavuşamayan, özleyip de barışamayan tüm çiftlere gelsin o halde. Eski, amatör bir şarkı ama bana göre süper ötesi... İnternet yaygın değilken nete düşmüş bu şarkı. Yeni nesil pek bilmez. Uzun lafın kısası şarkının adı 'Bir Resmin Bile yok'. Şarkıyı; Onur Koç söylüyor. Allah bilir şimdi kaç yaşındadır bu adam... 



'Artık yansın bu dünya, umrumda değil' şarkıda geçen bir cümle. Hangimizin umrunda ki dünya; sevdiğimiz yanımızda olmadıktan sonra, hayatımız istediğimiz gibi şekillenmedikten sonra, hayalleriniz gerçekleşmedikten sonra, planlarınız yürümedikten sonra hangimizin hevesi kaldı ki şu dünyada... 
Böyle şarkıları genelde gece dinlemeyi tercih ediyorum. Gündüzün kalabalıklığıyla anlaşılmıyor hiçbir şey.   Nothing.. İyi dinlemeler :)



4- Ben genelde gitarla söylenen şarkıları tercih ediyorum. Kulağa hoş geliyor. (Çalmasını da biliyorum hava atmadan geçmiym burayı da :D) Şimdi önereceğim şarkı da yine arka planda gitarın sesiyle tamamlanmış. Pek bilinmeyen bir şarkı olarak görüyorum bunu. Şimdi çıksa milyonlarca izlernir; tabi şarkı çıktığında medya kullanımı bu kadar sık değildi. Şimdilerde herkes müziği kolayca bulup defalarca dinleyebiliyor.. 





Şarkımızın adı  'Bu Kalp' . Kalp deyip geçmemek lazım arkadaşlar. Gidip birine vuruluyor ondan sonra al başına belayı. Şarkıyı  'Aforizmadam' seslendirmiş, fakat söz ve müzik kime ait bilmiyorum. Şarkıya uygun bir fotoğraf bulmak istedim. Sanırım en iyi bu anlatıyor. Şarkının giriş müziği dinlemeye değer. Dinledikçe kendimden geçiyorum yahuu.. İyi dinlemeler <3

Şarkının linkini bıraktım gençler ve kendini genç hissedenler; https://www.youtube.com/watch?v=kAgG3DKh_Z8


5- Aslında bu şarkıyı ilk sıraya almalıydım ama daha yeni keşfettiğim için sona kaldı. Şarkı bana o kadar güzel geliyor ki dinlemeye kıyamıyorum. Dinledikçe sıkılırım diye korkuyorum. Cem Çınar'dan bir şarkı önereceğim size. Teoman'nın sesine çok benzetiyorum sesini, bu yüzden dikkatimi çekmişti. 
Bu şarkı 2 dakika sürüyor ama sürekli başa alıp dinliyorum. Çok dokunaklı, özellikle şarkıya giriş anı. Kalbime ok gelmiş gibi hissettim şimdi. Şarkının adı  'Vazgeçtik Biz de'.



Sevip de gidene hiçbir şey zor gelmez. Şarkı kısa ama çok anlamlı. Ayrılık temalı olmuş. 
Hayatımızda bazı kararlar veririz. Bazen vazgeçeriz sonucun düşünmeden, ya da emin olmadan yürürüz o yolda. Kendimize de karşımızdakine de zarar veririz. Sonuç ise hayal kırıklığıyla dolar, taşar. Geriye sadece yaşananlar kalır. Geçense zamandır. Kazanan oldu mu; pek sanmıyorum. 

İyi insanlarla karşılaşmanız dileğiyle iyi geceler...




















Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öğrenci Günlüğü, 1 Gün Boyunca Ne Yapıyorum

SOSYAL İKİLEM BELGESELİ VE ELEŞTİRİLERİM

Uzun Zamandır Yoktum, bi selam verin :d