5 ve ŞARKI

Selam blog dünyası ve blog okuyanları. Bu seferki blog konum yine şarkılar olacak. İnsanların her yaşadığı olayda sığındıkları tek bir şey var o da şarkılar. 

Müzik ruhun gıdasıdır diyerek başlıyorum şarkıları önermeye;)


1- Birkaç gündür sürekli zihnimde olan ve dinlemekten zevk aldığım bir şarkı. Gece yolculuk yaparken dinleyebileceğimiz muhteşem bir parça. Nakarat kısmındaki bateri dokunuşları şarkıya güzel bir ahenk vermiş. Bahsettiğim parça Evdeki Saat - Uzunlar V1. İlk dinlediğinizde pek beğenmeyebilirsiniz ama 2. dileyişinizde fikrinizin değişeceğinden eminim. 


Fotoğraf, bir nostalji yansıtıyor sanki. Eskiye dair her şeyi seviyorum... 

Ve.. bu şarkıyı en çok kahvaltı hazırlarken dinliyorum. Ben herkese gece dinleyin diyorum fakat ben sabahları dinliyorum. Verdiğiniz tavsiyelerde siz böyle yapmayın ;)) İyi dinlemeler şimdiden.

Şarkının linkini bırakıyorum buraya. Onu bile üşenmeyin, şarkıyı dinleyin diye ben yapıyorum. Neyse link onu da ben yapayım tamam.  

https://www.youtube.com/watch?v=TaUuYrpvMS0&list=RDTaUuYrpvMS0&start_radio=1



2- Gelelim diğer şarkımıza... Bu şarkı 1993 çıkışlı ve benim 2020'de (aptal yıl) keşfettiğim bir şarkı. Geçen gece kendime kahve yaparken dinliyordum kulaklıkla. Biraz sesimi abartmışım herhalde, bizimkiler de dinlemek zorunda kaldı şarkıyı. Şarkının adı; Acılar Sorular ve Yüzler. Kim seslendiriyor derseniz; Düş Sokağı Sakinleri grubu yazmış. Diğer şarkılarını da seviyorum fakat en iyi bana göre bu. ;)



Şarkının bir klibi yok. Ama bu fotoğrafa uzun uzun bakıp dinleyebilirsiniz. Şarkıyı bu kadar çok beğenmemin diğer sebebi de sözleri. Tam da içinde bulunduğum durumu anlatıyor aslında. 
Hafifçe ısırılmış bir dünyanın ucundayım. 
Dinledikçe kendimi buluyorum. 
Modunuz düşük olduğunda dinlemeyin, saçma gelebilir. Moraliniz yüksek olduğunda da azcık aşağı çekebilir sizi. Ben nerdeyim, hangi düş benim... Belirsizliğin şarkısı  bu, hiçbir şeyin bir anlamı olmadığını anlatan şarkı, ortada kalmışlığın, hepimizin bir yalnızlığının olduğunu anlatan şarkı. İyi dinlemeler ;)

Tamam ağlama al link allllll.  https://www.youtube.com/watch?v=d5hZF6RHcx8



3- Düetlere bayılırım. Özellikle bir kadınla erkeğin beraber söylediği şarkılar; beni alır başka yerlere götürür. Bu parça geçtiğimiz ay çıktı. Ben sosyal medyada bir videonun arkasında çalıyordu, ordan dinledim sonra da başladım dinlemeye. Dinledikçe o video gözümün önüne geliyor. İki gencin sarılmasıydı video... Özlediğim şeylerdendi, içimi ısıttı... Şarkımızın adı (ikimizin işte, okuyucu ile yazarın şarkısı bu. ;)) Bizden başka insan yok buralarda, olmasın, olmasa da olur. Şarkının adı işte; (konuyu değiştirmeye çalışıyorum bakmayın bana.) Hiç Kimsenin Günahı Yok. Sufle ile Canozan söylüyor.



Şarkının ortasında KENDİNİİİİ KAAANDIRMAAAAAAAAAAAAA diye bağırabilirsiniz. Yaparsanız beğenmişsiniz demektir. Bu da beni mutlu eder. Bir amaç için yazmıyorum bunları, sadece içimden geçenleri yazmak için, birileri okur. Tek tebessüm bile benim için yeterli olur. Küçük bir bilgi verip devam ediyorum...
Bu aralar durgunum biraz, boş yaşadığımı düşündüğümden midir, sürekli aynı şeyleri yapmaktan mı bilmem. Kendim olmaktan da vazgeçiyorum bugünlerde sanki. Büyüdükçe fikirlerim de kendim de değişiyor. Dedim ya başta; eskiye dair her şeyi seviyorum diye. Eski beni de özlüyorum... 

İyi bakın kendinize, müzikle yaşayın....





4- Tamamen tesadüf olarak bulduğum bir şarkı sıradaki şarkı. Yine düet, yine slow, yine muhteşem bir parça  benim için. Hem aşk hem ayrılık şarkısı bu. Şarkının adı klasik olsa da, şarkı asla klasik bir parça değil. Hem güzel hem günümüze uygun. Adı; GİTME. Dolu Kadehi Ters Tut grubu söylüyor. Sedef hanım eşlik etmiş parçaya. 


Sözleri gayet anlamlı olan şarkıyı dinlediğinizde beğeneyeceğinizi düşünüyorum. En azından ikinci dinleyişinizde kesinlikle bağımlı yapar. Aşk acısı çekiyorsanız acınızı artırabilir. 

Sensiz olamam, yapamam

Şarkının linki; 

İyi dinlemeler... :)




5- 7 dakikalık şarkı olur mu hiç. Bazı şarkılar 2.30 dakika olurken, 7 dakika olan şarkı sizce hangisidir ki eğer bu şarkıyı bilmiyorsanız çok büyük kaybınız var demektir. Çünkü ben dinledikten sonra öyle düşündüm. Herkesi kendim gibi düşünüyorum ve öyle yaşamaya devam ediyorum... :\ 
En azından şarkılarda aynı fikirde olmalıyız bence. Böyle bir şarkı dinlenmez miiii... Deli olmalısınız dinlemiyorsanız. 

Bir yağmur sonrası siyah beyaz...

Sözleri çok çok anlamlı olan şarkı 2019'da yayınlanmış youtube'da. Şarkıyı Pilii Bebek söylüyor.






Siyah beyaz fotoğrafız her birimiz. Eski albümlerde çürüyen, tükenen...Şehrin karanlık sokaklarında yürüyen, düşleri tükenmeyen ve hep bir umudu olan insanlarız. Kaybetmiş, ama hala hayata tutunmaya çalışan, kalbi kırık ve hiç düzeltemeyecek birisini bekleyenlerdeniz...
Şarkıyı dinlerken donuklaşıyorum. Bir yere bakıp bitene kadar dalıyorum oraya... Tuhaf.
Şakının adı Fotoğraf

Kendiniz olun hayatta ve kimseye ödün vermeyin... İyi dinlemeler...













Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Öğrenci Günlüğü, 1 Gün Boyunca Ne Yapıyorum

SOSYAL İKİLEM BELGESELİ VE ELEŞTİRİLERİM

Uzun Zamandır Yoktum, bi selam verin :d